BME MIK szerver szoba BME MIK szerver szoba mik kép 1 mik kép 3


A MIK a Kutatók Éjszakája 2016 rendezvényen 2016-09-16

A Kutatók Éjszakája című nagy sikerű rendezvényt a korábbiakhoz hasonlóan 2016-ben is megszervezik. A 2016. szeptember 30-i esemény keretein belül […]

1app alkalmazásfejlesztő verseny – eredményhirdetés 2016-09-16

A BME Mobil Innovációs Központ idei 1app mobilalkalmazás-fejlesztő versenyének eredményhirdetését 2016. szeptember 30-án 16:00-kor tartjuk a BME I épületének IB019-es […]

1app alkalmazásfejlesztő verseny 2016-03-04

A BME Mobil Innovációs Központ idén is meghirdeti az 1app mobilalkalmazás-fejlesztő versenyt. Részletek hamarosan…

EU H2020 Food Scanner Díj Pályázat – Workshop 2015-10-26

A Jövő Internet Nemzeti Technológiai Platform (FI NTP) Agrár- és Élelmiszeripari Tagozata, valamint a BME Mobil Innovációs Központ minden érdeklődőt […]





Hostolt Multimédia Contact Center fejlesztése IMS (IP Multimedia Subsystem) környezetben

A projekt célja az NGN hálózati architektúrára épülő, osztott működési multimédia contactcenter alkalmazásplatform létrehozása volt. A tervezett rendszer a hagyományos alközponti rendszereket a jövőben nagy valószínűséggel felváltó Virtuális PBX szolgáltatásokhoz kapcsolódva, azzal egyező működési illetve szolgáltatási elveket követve valósítja meg azokat a Contact Center funkciókat, amelyek ma az alközponti rendszerekhez kapcsolódó kiegészítő alkalmazások nyújtanak.

A piaci szereplők mára hozzászoktak, hogy a megvásárolt alközpontjaik mellé (Legyen az hagyományos, vagy IP PBX) egyszerűen bővíthetik annak szolgáltatásait. Az ilyen kiegészítő szolgáltatások összességei értelmezhetők a teljes Contact Centerekként. A telekom szolgáltatóknál jelenleg bevezetési szakaszban lévő Virtuális PBX-ek sikere akkor lehet teljes, ha a meglévő megoldásokhoz hasonló módon a PBX funkciók modulárisan kiegészíthetők akár egy teljes virtuális Contact Centerré.

A projekt megvalósítása során a MIK feladatai többek között az IMS szolgáltatási keretrendszer kidolgozása, a SIP kapcsolatkezelési modul elkészítése, a mobil kliens kifejlesztése, valamint a rendszer MIK teszthálózaton történő tesztelése volt.

2